دانشنامه سنگ های ساختمانی

سنگ پله سفید

سنگ پله سفید

نحوه اجرا و متریالی که برای ساخت راه پله استفاده می شود (به ویژه سنگ پله) در فروش و قیمت گذاری ساختمان، نیز موثر است. چراکه با کمک نور پردازی های خاص و طراحی خلاقانه راه پله، می توان جلوه ای لوکس برای کل فضای داخلی ساختمان ایجاد کرد.

بخصوص اگر مصالحی که برای ساخت راه پله استفاده می شود، سفید رنگ باشد. به طور مثال سنگ پله سفید یا چوب هایی به رنگ سفید. زیرا رنگ سفید از  قدرتمندترین رنگها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی به شمار می‌آید. با اینکه خود یک رنگ خنثی محسوب می ‌شود اما به راحتی با رنگ ‌های دیگر ترکیب شده و به نوعی به دیگر رنگ ‌ها اجازه می ‌دهد خود را به نمایش بگذارند.

علاوه بر این سفید مظهر و تداعی‌کننده پاکی، خلوص و آرامش است و حسی از پاکی و وارستگی در بیننده القا می ‌کند. به همین دلیل افراد بیشماری تمایل دارند از رنگ سفید در طراحی داخلی استفاده کنند، حتی به میزان خیلی کم.

یکی از دلایلی که استفاده از سنگ پله را برای ساخت پلکان، بسیار رایج کرده است همین مورد می باشد. رنگ سفید از جمله رنگهای است که به وفور در سنگهای ساختمانی یافت می شود. مانند: سنگهای مرمریت، انواغ گرانیت، سنگ تراورتن، … . به همین دلیل در ادامه به معرفی تعدادی از پرفروش ترین سنگهای پله سفید می پردازیم، با ما همراه باشید.

سنگ پله

معرفی چند سنگ پله سفید

سنگ ساختمانی مورد استفاده برای هر قسمت از ساختمان باید دارای ویژگی هایی باشد که مناسب همان قسمت باشد. به عنوان نمونه از هر سنگی نمی توان برای قسمت های آبریز خانه استفاده کرد. سنگ پله هم نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  1. جذب آب پائین
  2. تخلخل بسیار کم
  3. سطح براق و ساب پذیر
  4. عدم واکنش با مواد شوینده
  5. عدم ترک و شکستگی
  6. مقاومت فشاری بالا
  7. مقاومت سایشی مناسب
  8. عمر طولانی و کاهش افت کیفیت در عبور زمان
  9. اشتعال ناپذیربودن

سنگ پله با زمینه سفید از تنوع بالایی برخوردار می ‌باشد اما اکثریت آنها قابلیت استفاده جهت راه پله را ندارند. در بین آنها می ‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرمریت جوشقان
  • سنگ چینی ازنا
  • مرمریت صلصالی
  • سنگ چینی قروه
  • گرانیت مروارید مشهد
  • چینی الیگودرز
  • سنگ گرانیت بروجرد
  • مرمر سفید

در آخر فراموش نکنید راه پله بیش از آنچه در ظاهر به نظر می آید نیاز به طراحی مهندسی دقیق و زیبا دارد. بنابراین در انتخاب متریال مناسب برای پله و حتی خرید سنگ پله دقت کنید و سوالات خود را با کارشناسان ملت سنگ (شرکت و کارخانه تولید انواع سنگ ساختمانی) درمیان بگذارید.

سوالات متداول

معایب استفاده از سنگ گرانیت برای پله چیست؟

وزن بالای این سنگ نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی و پایین بودن تنوع آن.

استفاده از سنگ های سنگ های اونیکس برای پله توصیه می شود؟

 به علت جنس نرمی که دارند و همچنین قیمت بالای آنها تنها در مکان های کم تردد و ساختمان های لوکس استفاده می شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.