دانشنامه سنگ های ساختمانی

بهترین برای سنگ کف

سنگ ساختمانی مناسب برای کف ساختمان

شاید بتوان گفت انتخاب متریال مناسب برای کف یکی از مهمترین مراحل در نازک کاری ساختمان می باشد. به خصوص که در دوره های مختلفِ زمانی از نوع خاص مصالح برای کف استفاده می کردند. به طور مثال یک دوره استفاده از سنگ ساختمانی رایج بود و در دوره دیگر موازیک. یا در دوره دیگری اصلا مصالح کف اهمیت چندانی نداشت، زیرا کف را با فرش یا موکت پوشش می دادند.

در حال حاضر سنگ ساختمانی و چوب دو متریال پراستفاده و زیبا برای کف ساختمان هستند. به همین دلیل ما قصد داریم در این مقاله درمورد یکی از این مصالح یعنی سنگفرش کردن کف صحبت کنیم. همینطور مزایا و معایب سنگ ساختمانی را بررسی می کنیم.  با ما همراه باشید.

سنگ ساختمانی برای کف

معماران در گذشته های دور از سنگ ساختمانی برای کف استفاده می کردند. اما در طی سالهای بعد، مصالحِ دیگری را جایگزین سنگ برای کف ساختمان کردند. ولی در چندین سال اخیر استفاده از سنگ طبیعی بیشتر از قبل شد.

سنگ کف ساختمان

به خصوص با به وجود آمدن سبک های معماری مختلف و پیشرفت تکنولوژی. زیرا علاوه بر مقاوم سازی ساختمان، زیبایی آن هم اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

سنگ نما به دلیل تنوع جنس، طرح و رنگِ زیاد به راحتی با هر سبکی همخوانی پیدا می کند. همچنین با انجام دادن عملیات های فراوری جدید بر روی سنگ، زیبایی و طول عمر سنگ ساختمانی دوچندان شده است. درنتیجه استفاده از سنگ برای کف در طولانی مدت نیاز به ترمیم یا نصب مجدد ندارد.

افزون بر این موارد، کف ساختمان قسمتی است که تمام وسایل ساختمان بر روی آن قرار می گیرد و تردد روی آن زیاد می باشد. پس باید مصالحی را انتخاب کرد که مقاومت بالایی در برابر عوامل تخرب زا داشته باشد.

به همین دلیل معماران و طراحان دکوراسیون داخلی از سنگ طبیعی در کارهای خود به کررات استفاده می کنند. از دیگر مواردی که باعث محبوبت سنگ ساختمانی برای کف شده است باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • سازگاری با هر متریال و فضایی
  • دسترسی و خرید سریع و راحت
  • نظافت و نگهداری آسان
  • طبیعی و عدم ایجاد آلرژی در فضا

ولیکن در زمان خرید سنگ کف باید به چه نکاتی توجه کرد؟ یا اصلا سنگ ساختمانی مناسب برای کف چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ ساختمانی مناسب برای کف

اولین نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که برای کدام قسمت از کف ساختمان قرار است سنگ به کار برده شود. کفِ سالن پذیرایی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، لابی ساختمان، پارکینگ یا … . زیرا سنگ های ساختمانی ویژگی های متفاوتی دارند.

قیمت سنگ کف

برای مثال سنگ مرمریت در مقایسه با سنگ گرانیت مقاومت کمتری در برابر جذب آب دارد. پس در قسمت هایی که آبریز زیاد است، بهتر است از سنگ مرمریت استفاده نشود.

ولی به طور کلی سنگ ساختمانی مناسب برای کفپوش باید ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • خش‌ پذیر نباشد
  • جلا پذیری عالی
  • به راحتی تمیز شود
  • عایق گرما باشد
  • لیز نباشد
  • قابل برش در یک جهت باشد
  • در برابر ضربه، رطوبت، جذب آب و مواد شیمیایی مقاوم باشد.

برخی از افراد لیز بودن سنگ ساختمانی و سرد بودن آن را جز معایب سنگ به حساب می آورند. ما این گفته را رَد نمی کنیم، اما باید بگوییم به راحتی حل می شوند.

در زمان فراوری سنگ کف، تولید کنندگان سنگ طبیعی را به صورت هوند یا تیشه ای تولید می کنند. با این کار هم زیبایی سنگ حفظ می شود و هم دیگر لیز  نیست.

و با قرار دادن سیستم گرمایش از کف، مشکل سرد بودن سنگ هم از بین می رود. با این کار هم کفپوش بسیار زیبایی دارید و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می کنید.

کارخانه ملت سنگ، مجموعه تولید سنگ معتبری است که سنگهای ساختمانی باکیفیت را به بازار سنگ عرضه می کنند. برای خرید سنگ کف مناسب می توانید با کارشناسان ملت سنگ تماس بگیرید.

سوالات متداول

از سنگ ساختمانی میشه با مواد دیگه مانند سنگ یا چوب یا موارد دیگه استفاده کرد؟

بله، لطفا مقالات قبلی ملت سنگ را مطالعه کنید.

بهترین سنگ برای کف چه سنگیه؟

بهترین سنگ، سنگی است که ویژگی های بالا را داشته باشد. سنگ های ساختمانی ای که این خصوصیات را دارند عبارتد از: سنگ چینی، سنگ گرانیت، سنگ مرمر، سنگ مرمریت و سنگ تراورتن.

ابعاد استاندارد برای سنگ کف چه ابعادی هستند؟

سنگ تایل در ابعاد 30*30، 40*40، 60*60، 80*80. البته مناسب با بزرگی یا کوچکی فضا از سنگ اسلب هم می توان استفاده کرد.

قیمت سنگ مرمریت برای کف چقدر است؟

قیمت (Price) سنگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. لطفا با دفتر ملت سنگ تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.