دانشنامه سنگ های ساختمانی

سنگ چینی ازنا

ویژگی ها و کاربرد سنگ چینی ازنا یا چینی ارباب چیست؟

سنگ چینی یا سنگ کریستال یک نوع سنگ ساختمانی دگرگونی است که از توده سنگهای آهکی یا دولومیتی تشکیل شده است. کانی های سنگ چینی در اثر عوامل درونی، نظیر درجه حرارت و فشار، دوباره متبلور شده اند.

سنگهای چینی در نقاط مختلف از نظر میزان دگرگونی و بعضی ترکیبات شیمیایی متفاوت هستند. انواع مختلفی سنگ چینی موجود است که اغلب دارای بلورهای درشت است. این بلورهای درشت وجه تمایز سنگ چینی با سنگهای کربناتی رسوبی است.

 سنگ چینی ازنا به سنگ چینی ارباب نیز شناخته میشود زیرا ابتدا توسط مرحوم حاج قنبر رحیمی معروف به ارباب قنبر به بهره برداری رسید.

سنگ چینی ازنا

ویژگی های سنگ چینی ازنا

سنگ چینی ازنا دارای زمینه‌ی سفید است و رگه های نا منظم و مورب طوسی، مشکی و زرد در این سنگ نما نمایان است. جنس کریستالی این سنگ ساختمانی، باعث شده ساب و براقیت بسیار خوبی به خود بگیرد، به طوری که انعکاس نور بسیار خوبی دارد.

این سنگ نما مقاومت بالایی در برابر سرما، گرما، نفوذ آب و مواد شیمیایی دارد. سنگ چینی ازنا یک دست بوده که این ویژگی، بر زیبایی و منحصر بفرد بودن سنگ می افزاید.

همچنین از خصیصه های خاص این نوع سنگ ساختمانی، بوک مچ های آن است که در صورت استفاده در کف زیبایی و جلوه ای خیره کننده به ساختمان می بخشد.

سنگ کریستال ازنا

کاربرد سنگ ازنا

سنگ ازنا به عنوان سنگ نما در نمای داخلی ساختمان اعم از سرویس بهداشتی، سنگ فرش پذیرایی، کف، کانتر و کابینت آشپزخانه، لابی، راه پله، کف و دیواره داخلی ساختمان به طور فراوان کاربرد دارد. همچنین نور و روشنایی بیشتری به محیط می بخشد و در محیط های کم نور گزینه خوبی است.

به همین دلیل است که سنگ ازنا از مشهورترین و محبوب ترین سنگ های چینی ایران و جهان می باشد. و در مقایسه با قیمت سنگ مرمریت های دیگر از قیمت مناسبی برخودار است.

بدلیل مقاومت بالا در برابر سرما، گرما و مواد شوینده در اکثر ادارات، مکان های تجاری، رستوران ها و سازمانها مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در مجسمه سازی و کارهای هنری مربوط به سنگ نیز میتوان اشاره کرد.

معدن سنگ چینی ازنا در استان لرستان در فاصله ۲۴ کیلومتری شهرستان درود و شهر ازنا واقع گردیده است. برای خرید این سنگ مرمریت و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ملت سنگ تماس بگیرید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.