دانشنامه سنگ های ساختمانی

تفاوت سنگ مرمریت و سنگ مرمر

تفاوت سنگ مرمر و سنگ مرمریت در چیست؟ چه کاربرد هایی دارند؟

سنگ مرمر و مرمریت هر دو از جمله سنگ ساختمانی طبیعی بسیار زیبا هستندکه طرفداران زیادی هم دارند. این سنگ ها می توانند به عنوان سنگ روی کابینت در آشپزخانه، حمام یا هر محیط دیگر خانه استفاده شوند. هر یک ویژگی ها، کاربردهای متنوع و متفاوت خاص خود را دارند که در ادامه به بررسی این دو سنگ می پردازیم.

خرید سنگ مرمریت

سنگ مرمریت

اگر به دنبال ظاهری خیره کننده و لوکس برای کابینت ها، اپن یا میز غذاخوری خود هستید، هیچ محصل دیگری نیست که بتواند در این زمینه با زیبایی کلاسیک سنگ مرمریت رقابت کند. از نظر ترکیبات، مرمریت یک سنگ دگرگونی است که از تکامل لایم استون به وجود می آید.

مرمریت بیشتر با رنگ سفید خالص همراه با رگه های خاکستری شناخته می شود. هرچند این سنگ در رنگ های دیگری مانند کرم، سیاه، خاکستری، صورتی و قهوه ای نیز یافت می شود. سنگ مرمریت که دارای بلور درشت و سفید یا خاکستری روشن هست را کریستال می نامند و به سنگ مرمریت که دارای کریستال های سفید هست سنگ چینی گفته می شود.

کاربرد سنگ مرمریت


مرمریت به دلیل داشتن ظاهر فوق العاده، معمولا در محیط های شیک مانند حمام، روشویی، اطراف وان حمام و شومینه ها استفاده می شود. از ویژگی های دیگر سنگ مرمریت این است که می تواند دما را تا حد زیادی تحمل کند، بر همین اساس برای استفاده در قسمت های مخصوص پخت و پز در آشپزخانه نیز ایده آل است.

مرمریت دارای خاصیت طبیعی نفوذپذیری مایعات است، به همین دلیل برای جلوگیری از لکه شدن بایست از ریخته شدن مواد شوینده شیمیایی و مایعات اسیدی بر روی آن جلوگیری کرد. نظافت روزانه و درزگیری ۲ یا ۳ بار در سال باعث ماندگاری بیشتر، زیبایی و خیره کنندگی آن می شود. با مراقبت مداوم، مرمریت می تواند مدت بسیار طولانی زیبا و قابل استفاده بماند.

سنگ مرمر چیست

سنگ مرمر

سنگ مرمر نوعی سنگ آهکی است که دارای تراکم زیادی می باشد و زیبایی خاصی دارد که این زیبایی نه تنها در طرح و رنگ مشاهده می شود، بلکه شفافیت و یا مات بودن این سنگ ها تاثیر زیادی بر روی زیبایی آنها خواهد داشت.

سنگ های مرمر مانند سنگ تراورتن در چشمه های آب گرم بوجود می آیند و روند تشکیل این سنگ به این صورت است اگر در چشمه های آب گرم کاهش دمای آب به آهستگی انجام شود سنگ مرمر بوجود می آید و در صورتی که سرعت کاهش دمای آب بالا باشد یاعث تشکیل سنگ تراورتن می شود.
سنگ مرمر ظاهر خیره کننده ای دارد و ترکیبی از لایه های موازی غنی با سایه های متضاد است که به صورت طبیعی در طی هزاران سال ایجاد شده اند. زیبایی بی نظیر مرمر توجه انسان را از دوران باستان به خود جلب نمود، به این صورت که از آن برای ساخت جواهرات و کنده کاری های فوق العاده استفاده می کردند.
مرمر نیز برای در امان ماندن از لکه گرفتن و فرسوده شدن، به نظافت روزانه و درزگیری مداوم ۳ یا ۴ بار در سال نیاز دارد.

خرید سنگ مرمر

کاربرد سنگ مرمر

سنگ مرمر برای استفاده در آشپزخانه هایی که از ظروف سنگین استفاده می کنند مناسب نیست و خرد کردن مواد غذایی بر روی آن نیز موجب ایجاد خش خوردگی می شود. همچنین سنگ مرمر در برابر نور خورشید به مرور رنگ خود را از دست می دهد، به همین دلیل برای نمای خارجی اصلا مناسب نمی باشد.

سنگ های مرمر دارای ویژگی خاص عبور دادن نور به علت نیمه شفاف بودن را دارند، این کار که یک طراحی نسبتا ارزان است به سنگ  اجازه می دهد تا زیبایی واقعی خود را نشان داده و به نقطه توجه هر فضایی تبدیل شود. به طور کلی بهترین محل ها برای استفاه از سنگ مرمر کف سالن، اپن آشپزخانه، دیوار ها داخلی ساختمان و قرنیز دیوار ها استفاده می شود.

برای خرید و اطلاع از قیمت هریک از سنگ های مرمر و مرمریت با شرکت ملت سنگ تماس بگیرید.

سنگ مرمر و سنگ مرمریت را می توان از هم تشخیص داد؟

اگر در زمینه ی سنگ های ساختمانی تجربه دارید بله، در غیر این صورت خیر

نور از سنگ مرمریت عبور نمی کند؟

خیر این ویژگی مربوط به سنگ مرمر می باشد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.