دانشنامه سنگ های ساختمانی

سنگ تراورتن کرم همدان

سنگ تراورتن کرم همدان چیست و چه کاربردی و چه ویژگی هایی دارد؟

سنگ تراورتن کرم همدان، نوعی سنگ آهک متخلخل است که از دسته سنگ‌های رسوبی و تزیینی به‌ شمار می‌رود. این سنگ بجا مانده از رسوبات چشمه‌های آب گرم می‌باشد. حفره های موجود در این سنگ تراورتن به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آبهای گرم منبع رسوب‌ گذاری است.

هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود. میزان گرما و ارتفاع منطقه نیز بر کیفیت تراورتن تأثیر می‌گذارد.

انواع سنگ تراورتن

سنگ ساختمانی تراورتن به انواع مختلفی تقسیم می شود. از انواع آن می توان به سنگ تراورتن عباس آباد، سنگ تراورتن حاجی آباد سنگ تراورتن پوست ماري،  سنگ تراورتن كمشچه، سنگ تراورتن کرم همدان ، سنگ تراورتن سفيد عباس آباد، سنگ تراورتن كرم، سنگ تراورتن كرم موجدار طرق، سنگ تراورتن كردستان،  سنگ تراورتن كرم تكاب،  سنگ تراورتن كرم رويال آذربايجان،  سنگ تراورتن ليمويي ماكو،  سنگ تراورتن ليمويي بي موج ، سنگ تراورتن ليمويي با موج است.

مزایا و معایب سنگ تراورتن کرم همدان

از معایب سنگ تراورتن می توان به ترک ترک بودن و وجود رگه هایی در آن اشاره کرد. همچنین حفره مانند بودن و متخلل بودن آن و هرچقدر ناخالصی در آن بیشتر باشد استحکام آن کمتر است.

پس می توان گفت از معایب سنگ تراورتن استحکام کمتر و رگه رگه های ناخالصی در آن است . اما از مزایای آن تنوع رنگ و طرح متنوع بیشماری است که باعث شده در قسمت های تزیینی و جلوه دار ساختمان از آن استفاده شود .

کاربرد سنگ تراورتن کرم همدان

به دلیل دارا بودن ترکیب های شیمیای متفاوت در این رگه رگه ها در زمینه سنگ باعث می شود استحکام کمتری نسبت به دیگر سنگ های ساختمانی داشته باشد و در مکان هایی که به استحکام نیاز دارند به کار نروند فقط در مکان هایی مثل کنار پله ها و قرنیز دیوار ها از آن استفاده شود چرا که در سنگ ها هر چقدر که ترک ها و ناخالصی‌ کمتری داشته باشند استحکام بالاتری خواهند داشت .

برای تهیه انواع سنگ های ساختمانی با صنایع ملت سنگ معاجزی تماس بگیرید.

راه های ارتباطی بیشتر  با ما

آدرس: اصفهان شهرک صنعتی محمودآباد حد فاصل چهارراه 20 و 24

09133195888

www.mellatsang.ir

031-3380177

سوالات متداول

از سنگ تراورتن کرم همدان برای کف راه پله می توان استفاده کرد؟

خیر مناسب نیست

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.